עיצוב משרדי AOL החדשים – אווירה של סטרט-אפ בחברה גדולה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
25 בינואר 2012

אווירה של סטארט-אפים זה תמיד משהו מיוחד עבורי. לכן עיצוב משרדים של חברות סטארט אפ זו התשוקה הגדולה שלי. כמי שהיתה שותפה במספר חברות בתחילת דרכן, אני זוכרת את ההתלהבות. את העבודה הקבוצתית והדיונים על החלום ויישומו. את העבודה בשעות הקטנות כדי להגיע לדמו הראשון. את החומרה והתכנה שבדיוק בדקה ה-90 הפסיקו לעבוד. האדרנלין עובד וההתלהבות בהתאם והמשרדים שלפעמים היו ממש חור. אבל למי היה איכפת.

השאלה היא איך לייצר אווירה של סטרט-אפ כשהחברה גדלה. כחברת AOL רצתה לעצב את המשרדים החדשים של ההנהלה בחוף המערבי בארה"ב, הם פנו לחברת Q+A שזכו להיות המעצבים המובילים של 2011 של מגזין Contract.

כחלק מתהליך המיתוג וההתחדשות שלהם בשנים האחרונות הם עיצבו מחדש את הלוגו שלהם. בחוף המערבי הם שכרו בניין בין 3 קומות בפאלו אלטו. כשאת הקומה השלישית הם ייעדו ל 200 עובדי החברה ושתי הקומות הנותרות יועדו להשכרת משנה לחברות קטנות, שירצו להיות חלק מחממה של AOL. ובאופן מפתיע נכנסו גם שיקולי עלויות בעיצוב המשרד.

סטודיו Q+A הפכו להיות מובילי שוק בשנות התשעים בתקופת הדוט קום, ועצבו יותר מ 50 משרדי סטרט-אפ, ביניהם משרדי PayPal ו- Facebook. במיוחד הם ידועיים בכך שהצליחו להכניס אווירה עירונית ומשרדית במחסנים הגדולים שמשמשים בדר"כ כמשרדים לחברות בסיליקון וואלי.

המטרה היתה לייצר אווירה של אנרגיה והתרגשות ב 8,000 המטרים של משרדי החברה, אומר Primo Orpilla נשיא החברה שמנהיג את החברה ביחד עם אשתו Verda Alexander. זו היא הזדמנות לחבר את המותג עם החלל, ולייצר אווירה שלא היתה קיימת במשרדים הישנים. הקונספט של Q+A לשיתוף בין העובדים הוא צפיפות. ולכן המשרד תוכנן להכיל 350 עובדים בצפיפות של 14 מ"ר לעובד הרבה פחות מהמקובל.

שנה לאחר המעבר, מעידים המנהלים שמעבר למשרדים החדשים שינה את האנרגיה של החברה ועובדיה. 5 הסטרט-אפים קיבלו כל אחד מקום משלו. והחברה במסלול צמיחה. לעיצוב הפנים יש חלק משמעותי בהתפתחות החברה וצמיחתה.

איזור הכניסה המרווח, משרה את האווירה החדשנית והצעירה ויש בו אלמנטים של מעצבים, ושעוצבו במיוחד עבורם. מנורות התקרה מאלומיניות אדום. האווירה היא לא של תאגיד או חברה גדולה. הצבעוניות, הריהוט, השטיח שעשוי מריבועים ומתאים ללוגו על המסכים, מייצרים אווירה חדשנית וצעירה.

את התקרה פירקו והגביהו רק בכניסה ובמעברים ולא בשאר המקומות, על מנת לחסוך בעלויות. עמדות העבודה מופרדות בחוצצים לא גבוהים. במרכז הקומה שמרו על חדרי ישיבות סגורים, אבל השתמשו בחומרים לא יקרים וגמישים כדי לייצר חדרי ישיבות שונים. חלק מהחומרים ממוחזרים ונותנים הרגשה טבעית. הריהוט סלוני, מורכב מאוסף פריטים, ושטיח משובץ שובב בצבעי ירוק דשא.

חדר ישיבות AOL
כדי להכניס אור לחדרי הישיבות, נפתחו פתחי אור בקירות
המטבח עם שולחנות ארוכים המעודדים שיחות בין העובדים. המנורות האדומות מוסיפות צבע ושמחה.
במסדרון יש לוחות מחיקים שכל אחד יכול לכתוב מה שבא לו ולשתף

פינות ישיבה אינטימיות לדיונים או לשינה במגוון עיצובים. המגוון של השונות הוא מה שעושה עניין ואומר שהכל אפשרי.

ואיך אפשר בלי שולחן הבילארד הממותג? קצת הומור ולהרגיש שוב כמו ילדים

כתבות נוספות

כשמדובר במשרד חדש, כדאי להיות מעודכנים בטרנדים האחרונים בעיצוב המשרד 2019

הפריון של הצוות נשען במידה רבה על החוויה שלהם ממקום העבודה ומהו סולם הערכים של החברה ולכן משתקף באיכות העבודה המיוצרת ובתחרות בקליטת העובדים. אנחנו צורכים יותר עיצוב ודורשים משרד יותר חווייתי מבעבר. מה הן המגמות המובילות בעיצוב המשרד 2019.

קרא עוד

לעבור למשרד חדש או לשפץ את הקיים?

שיפוץ וההשקעה בהתאמה של משרד חדש לצרכים שלכם ובמיוחד אם המשרד החדש הוא ברמת המעטפת, שקול לשכר דירה של כ 3 שנים. וגם דורש משאבים נוספים מההנהלה ומהעובדים. שלא לדבר על עלויות המעבר. אז לפני שלוקחים התחייבות שווה לבדוק האם באמת כדאי לעבור?

קרא עוד

IOTA – עיצוב טקסטיל עם חזון חברתי

מותג עיצוב יוקרתי עם חזון חברתית, שהוקם לפני שלוש שנים ע"י שולה מוזס ועל ידי טל צור. IOTA מעצבים ריהוט מבוסס טקסטיל.
בחרתי להגיש לכם את הכתבה הזאת לעודד אתכם לצרוך מוצרים של עסקים חברתיים אשר ניתן לשלב בעיצוב המשרד והבית שלכם פריטים מתוך הקולקציה שלהם.

קרא עוד