איך מייצרים אווירת סטארט-אפ לחברה גדולה ?

עיצוב פנים למשרד בעצם מכליל בתוכו סל עצום של הקשרים שחלקם פונקציונליים וחלקם ויזואליים. עיצוב פנים למשרד מהווים דלק או מעצור להתפתחות ועתיד החברה, בדיוק כמו שתוכנית יעדים רב שנתית או צפי הוצאות והכנסות הם תשתית לפעילות החברה ולהצלחתה. עיצוב פנים הינה מרכיב בהתפתחות עסקית של החברה. מחקרים בעולם מראים שעובדים מייחסים למראה המקום ולאווירה בו חשיבות רבה להחלטה אם לעבוד במקום עבודה מסויים, כמה להשקיע והאם להישאר נאמן או לעבור. ולכן יש קשר בין עיצוב פנים של המשרד ובין המצאות כח אדם אכותי, יצירתי ומשקיע. חברות כמו GOOGLE מצהירות באתר האינטרנט שלהם שההצלחה שלהם היא בין היתר בזכות ההשקעה בעיצוב הפנים של המשרד.

אתם בטח חושבים שאני מגזימה. לא היה עולה על דעתכם לשווק בלי להגדיר מה המוצר? מי קהל מטרה? באיזה מחיר הוא יקנה? וכמה יעלה לשווק לפלח השוק הזה או בקיצור תכנית עסקית/שיווקית. ואם אתם עושים את זה בלי תכנית כזאת וזה מצליח – אשרכם, אבל האם תוכלו להצמיח את החברה לאורך זמן ללא תכנון? ללא מחשבה? ללא בחינת אופציות שונות? ללא בדיקת השוק? ללא כח אדם כשרוני ובעל מוטיבציה?

כמעצבת פנים למשרדים ומהנדסת שעבדה שנים רבות כמנהלת בחברות הי-טק רבות, בעלת אורינטציה עסקית ושיווקית אני יודעת כמה חשוב שהמשרד יתאים לארגון שלכם ולצרכים שלכם. אני יודעת גם שקשה להגדיר מה הצרכים שלכם ואת מערכת הקשרים בין המחלקות השונות או בתוך כל מחלקה. לשאול את כל השאלות עם הסתכלות קדימה. חלק מהגדרת הקונספט היא הגדרה של צרכים רגשיים – כלומר מה המשרד הזה צריך לשדר לעובדים שלו וללקוחות המגיעים אליו. מה הערכים של החברה שצריכים לבוא לידי ביטוי בתכנון של המשרד החדש.

דוגמה לשורה של שאלות הווה ועתיד כגון: מה צפי הגידול של כח האדם בחברה?כמה חדרי ישיבות דרושים? האם יש צורך במוקד או במרכז שירות? האם יש צורך בחדר הרצאות? מה גודל המטבח והמחסן? וגם שאלות על ערכי החברה וצרכיהם הרגשיים של העובדים: האם כולם שווים או שיש שווים יותר? האם החברה רוצה שהעובדים יהיו קריאטיביים ובעלי מוטיבציה או שזה לא משנה. האם העובדים באים לעבוד 9 שעות או שאתם רוצים שהם ירגישו שכף להם והעבודה היא הבית השני שלהם, או בעצם מקום המפלט הכפי שלהם. האם העובדים עובדים מהבית ומגיעים לעבודה רק פעם עד פעמיים בשבוע? כמה דיונים ושיחות יש בין העובדים? תשובה של כן בחלק מהמקרים אומרת יותר שטח, או יותר השקעה למטר מרובע. ויש לשקול אם שווה לחברה להשקיע במשרדים/בעובדים שלה וכמה. כמובן שהמדיניות צריכה ללכת לכל הרוחב, הן בתכנון השטח והן במדיניות החברה כלפי עובדיה. צריך לזכור שתמונה אחת שווה יותר מאלף מילים ואם המשרד לא משדר את התרבות האירגונית הרצויה זה לא יעבוד.

כמעצבת פנים המתמחה במשרדים בעלת ניסיון רב בעבודה בארגונים וכעובדת הי-טק בעבר ובעלת נסיון עסקי, אני מציעה ללקוחותיי ראיה רב תחומית, ארגונית, שיווקית ועסקית. אני מתמודדת עם מורכבות ומדברת עם המנהלים בגובה העיניים. כבעלת ניסיון, אני מייעצת לכם להשקיע ולמנף את כניסתכם לשטח משרדים חדש או לשדרג ולהתאים את המשרדים הקיימים שלכם. מזמינה אותכם לעקוב אחרי סקרים שאני מתכוונת לפרסם על הקשר בין עיצוב פנים ותפוקת העובדים.

"כחברת היי-טק שגדלה בקצב מהיר, היה חשוב לנו לעצב חללים דינאמיים שיוכלו לקלוט מספר מקסימאלי של עובדים ועדיין להרגיש שיש מקום מרווח לכל עובד. הניסיון של אורנה מעולם ההיטק עזר מאוד להגיע לתוכנית שהתאימה לנו. אורנה ליוותה את התהליך החל מבחירת החלל, דרך ניהול קבלני השיפוץ ועד לבחירת הרהיטים והדקורציה. התוצאה הסופית מאוד מרשימה והרגשנו שהיא דאגה לכל הפרטים מגדולים ועד קטנים".

תכנון ועיצוב משרד Powtoon
פינת אוכל למשרדי Powtoon